متخصص دعاوی ارثی، ملکی و قراردادها

اثبات جعلی بودن قولنامه

اثبات جعلی بودن قولنامه

جدول محتوا

اثبات جعلی بودن قولنامه

مهم ترین دلیل به وجود آمدن سند، ارائه آن در زمانی می‌باشد که با مشکلات حقوقی مواجه شده‌اید و نیاز دارید که در دادگاه موضوع مورد بحث، از این سند به عنوان یک ادله استفاده کنید. بر اساس تعریف قانونی : سند عبارت است از هر نوشته‌ای که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد. در نتیجه مهم ترین نکته راجع به سندها که در دادگاه تحت عنوان یک مدرک مهم بررسی می‌شوند، اصل بودن آن‌ها می‌باشد و غیر جعلی بودن سند‌ها، قبل از هر دادگاه بررسی می‌شوند.

از آنجا هر سند اصلی، قابل استناد در دادگاه می‌باشد، بهتر است با یک وکیل ماهر مانند سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری مشورت کرده تا روش های اثبات جعلی بودن قولنامه و سند را بدانیم تا در آینده با مشکلاتی از قبیل روبرو نشویم. در این مطلب به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

کار را به کاردان بسپارید! 

سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری

سمیه خدایی پور

کار را به کاردان بسپارید! 

سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری

سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری متخصص در دعاوی ملکی، ارثی و قراردادی، در سراسر ایران فعالیت دارد. هر کجای ایران هستید کافی است با شماره زیر تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره، با بررسی دعاوی شما، بهترین مسیر را برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود پیدا کنید. چنانچه در استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان ساکن هستید، می‌توانید به صورت حضوری مراجعه نمایید.

شماره تماس سمیه خدایی پور در سراسر ایران

اثبات جعلی بودن قولنامه

برای تشخیص اصل بودن یک سند، روش‌ های مختلفی وجود دارد که می‌توان به وسیله مراجع قانونی از آن‌ها استفاده کرد. مهم ترین و اصلی ترین روش‌‌ها در تشخیص سند های جعلی عبارتند از :

تطبیق سند با اسناد دیگر

برای آگاه شدن از اصالت یک سند، یکی از اولین مراحل، تطابق آن سند با اسناد دیگری می‌باشد که موارد و مفاد داخل آن را به نوعی تایید خواهد کرد. همچنین با چک کردن و بررسی امضا های سند مورد اعتراض با سند های تایید کننده هم می‌توان اصالت سند را مشخص کرد.

تحقیق از مطلعان و شاهدان مربوط به سند

دادگاه در این روش به این موضوع توجه خواهد کرد که آیا گواهان سند، بر نوشتن و امضای آن ناظر و شاهد بوده‌اند یا نه. در این روش، تحقیقات انفرادی آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید:

کد رهگیری املاک چیست؟

برای شکایت از مشاور املاک متخلف به کجا مراجعه کنیم؟

مراحل تبدیل سند اوقافی به ملکی


ارجاع به کارشناس

در بررسی کردن اسناد مهم‌تر و همینطور پرونده های پیچیده‌تر، دادگاه تحقیق و بررسی درباره اصل بودن سند و همینطور تطبیق خط، امضا، اثر انگشت یا هر مورد دیگری در مورد سند را به کارشناسان مربوطه ارجاع خواهد داد.

استکتاب

اگر امضا یا دست خطی از کسانی که در داخل سند دستی داشته‌اند وجود نداشته باشد، دادگاه می‌تواند آن‌ها را احضار کند و از آن‌ها درخواست کتابت کند. به این معنی که سندی مشابه سند مورد اعتراض را دوباره تنظیم خواهند کرد تا دست خط و امضای آن‌ها را با سند اصلی مطابقت دهند.

تطبیق با اسناد مسلم الصدور

این روش رایج‌ ترین راهی می‌باشد که برای تشخیص اصل بودن اسناد به کار گرفته می‌شود. یک سند عادی یا رسمی از طرف شخصی که نیاز است اصل بودن سند اصلی را اثبات کند به دادگاه ارائه خواهد شد و با استفاده از آن سند مسلم الصدور، امضا و دست خط سند مورد بحث را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اگر در خصوص صحت پرونده‌ای شک داشتید و قصد داشتید از صحت آن مطمئن شوید و روال قانونی در خصوص جعل سند را در پیش بگیرید، کافی است جهت دریافت مشاوره حقوقی به وکیل متبحر و ماهر مراجعه کنید.

اثبات جعلی بودن قولنامه
اثبات جعلی بودن قولنامه

مجازات جعل سند

به مجموعه کار هایی که در ایجاد نوشته، سند، امضا یا مهر غیر قانونی یا تغییر ایجاد کردن در سند‌ های نوشته شده، مثل خراشیدن، توسط قلم دستکاری کردن، الحاق یا محو کردن هرگونه اطلاعات بر روی اسناد، بدون اجازه صاحب سند، جعل سند گفته می‌شود.

مطابق قانون اگر کسی بداند که یک سند جعلی می‌باشد و با این حال از آن استفاده کند، مرتکب جرم شده است و با او برخورد خواهد شد. مجازات عمومی برای جعل سند غیر رسمی مطابق قانون مجازات اسلامی برابر با جبران خسارت به اضافه شش ماه تا دو سال حبس می‌باشد. ولی اگر سند رسمی جعل شود، مجازات آن بین شش ماه تا سه سال حبس است. اگر هم فردی کارمند دولت باشد و در امور کاری خود اقدام به جعل اسناد بکند، مجازاتی برابر با یک تا پنج سال حبس به همراه خواهد داشت.

اثبات جعلی بودن قولنامه
اثبات جعلی بودن قولنامه

وکیل برای پرونده جعل سند

وکیل جعل اسناد یک وکیل کیفری می‌باشد که توانسته با کار و کسب تجربه در زمینه جعل اسناد مختلف، در این مورد مهارت ویژه‌ای به دست آورد. این شخص باید بر مواردی مثل مصادیق جرم جعل، انواع جعل در مسائل ازدواج و طلاق، جعل سند املاک، روش‌ های ثابت کردن سند های جعلی و همینطور تشخیص سند جعلی از سند واقعی تسلط داشته باشد.

از آنجایی که پروسه ثابت کردن یک سند جعلی کار زمان‌بر، پیچیده و دشواری می‌باشد، حضور یک وکیل جعل سند در این مسیر پر پیچ و خم دعوی می‌تواند برای شما پیروزی و برد در دادگاه را به همراه داشته باشد. یک وکیل باتجربه به انواع مختلف مشکلات و حیله‌های این مسیر آشنا می‌باشد و زودتر از آنچه که تصور کنید می‌تواند پرونده شما را حل و فصل کند. در صورتی که به مشاوره در زمینه جعل اسناد نیاز داشتید، می‌توانید زمانی را به یک مشاوره حقوقی تلفنی اختصاص دهید.


بیشتر بخوانید:

در چه مکانی قولنامه نوشته می شود؟

چگونه ملک مشاع را بفروشیم؟

مراحل سند زدن ملک به نام همسر


آیا جرم جعل سند قابل گذشت است؟

همانگونه که درباره مجازات جعل سند توضیح دادیم،‌ اگر هرگونه جعلی در سند‌ها صورت بگیرد، جرم به حساب می‌آید و مجازات به همراه خواهد داشت. در خصوص اسناد رسمی، این مجازات غیر قابل گذشت می‌باشد و پیگرد قانونی و همینطور مجازات سنگینی را در پی خواهد داشت.

اگر که سند به صورت عادی باشد و در آن جعلی صورت بگیرد و فقط شاکی خصوصی وجود داشته باشد، در صورت مصالحه و توافق بین دو طرف، امکان گذشت از مجازات البته با شرایط خاصی وجود خواهد داشت. اگر در خصوص اثبات جعلی بودن یک سند و یا دفاع در دادگاه در رابطه با اتهام جعلی بودن یک سند به یک وکیل نیاز داشته باشید، می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان نیز بهره ببرید.

اثبات جعلی بودن قولنامه
اثبات جعلی بودن قولنامه

حق الوکاله وکیل برای پرونده جعل سند

با توجه به مطالبی که توضیح داده شد، وجود یک وکیل جعل سند بسیار موثر خواهد بود که در نتیجه می‌تواند در رای نهایی دادگاه تاثیر گذار باشد. حق الوکاله وکیل برای یک پرونده جعل سند نیز بر اساس مصوبات دولت می‌باشد و با نرخ تعیین شده و با توجه به شرایط پرونده مشخص می‌شود. بسته به شهر و میزان محرومیت مناطق مختلف کشور، حق الوکاله وکیل جعل سند نیز متغیر می‌باشد که برای اطلاع پیدا کردن از تعرفه آن، می‌توانید یک مشاوره تلفنی با موسسات حقوقی معتبر داشته باشید.

سمیه خدایی پور متخصص دعاوی ملکی در سراسر ایران
بهترین وکیل ملکی در کرمانشاه بهترین وکیل ملکی در خرم آباد بهترین وکیل ملکی در ایلام