متخصص دعاوی ارثی، ملکی و قراردادها

وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟

وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟

جدول محتوا

وکلای ملکی با توجه به مشکلات به وجود آمده در موضاعاتی مثل دعاوی اموال غیر منقول (به اموالی مثل زمین، خانه و … که به هیچ وجه امکان نقل و انتقالات آن ها ممکن نیست) و دیگر عناوینی از این دست، می‌توانند به صورت کاملا تخصصی و قانونی به حل و فصل مشکلات گفته شده بپردازند. در این مقاله قصد داریم به سوالاتی مانند، وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختیاراتی دارد و … و همچنین به سوالات متداول و رایج شما در خصوص امورات مرتبط با وکلای ملکی را پاسخ دهیم.

از آنجایی که رسیدگی به این نوع پرونده ها به دانش، اطلاعات، تسلط کامل بر قوانین املاک و آیین های مربوطه و مهم تر از هر چیز دیگری، تجربه وکلای املاک نیازمند می‌باشد، وکلای دعاوی ملکی به راحتی می‌توانند روند پرونده را بهبود ببخشند و در صورت امکان حق شما را باز ستانند.

بهتر است بهترین وکلای مربوط به دعاوی ملکی مانند سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری را انتخاب کنید. وکلای ملکی با تجربه و با سابقه بالا می‌توانند در زمینه های موضوعی متفاوت به موکلین خودشان مشاوره دهند و آن ها را از چارچوب های کلی مطلع کنند.

کار را به کاردان بسپارید! 

سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری

سمیه خدایی پور

کار را به کاردان بسپارید! 

سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری

سمیه خدایی پور وکیل پایه یک دادگستری متخصص در دعاوی ملکی، ارثی و قراردادی، در سراسر ایران فعالیت دارد. هر کجای ایران هستید کافی است با شماره زیر تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره، با بررسی دعاوی شما، بهترین مسیر را برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود پیدا کنید. چنانچه در استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان ساکن هستید، می‌توانید به صورت حضوری مراجعه نمایید.

شماره تماس سمیه خدایی پور در سراسر ایران

وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟
وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟

بیشتر بخوانید:

تصرف عدوانی چیست؟

کد رهگیری املاک چیست؟

برای شکایت از مشاور املاک متخلف به کجا مراجعه کنیم؟


وظایف و امورات وکیل ملکی

به این موضوع توجه داشته باشید که وکیل پایه یک دادگستری ملکی قابلیت بر عهده گرفتن دعاوی مثل خانوادگی و … را دارا می‌باشند. ولی با تمام این تفاسیر ترجیح داده‌اند تا به صورت کاملا تخصصی اقدام کرده و بر روی پرونده هایی از این دست تمرکز کنند. تا به طور همه جانبه به حل و فصل پرونده ها بپردازند. از جمله مواردی که وکلای دعاوی ملکی با توجه به تخصص خود در آن مشغول به فعالیت هستند :

  1. خلع ید
  2. تنظیم سند رسمی
  3. تصرف عدوانی
  4. رفع مزاحم تاز ملک
  5. مطالبه اجرت المثل ایام تصرف
  6. کلاهبرداری
  7. تخلیه املاک استیجاری
  8. اخذ پایان کار
  9. تایید فسخ معامله
  10. ممانعت از حق
  11. جعل سند
  12. باطل کردن قرارداد اجاره
  13. تعدیل اجاره بهامزایای وکیل ملکی

از امتیازات مهمی که وکلای ملکی به همراه دارند، می‌توان به دانشنامه حقوقی و تجربه های بالای آن ها اشاره کرد. با توجه به این نکته که حوزه وکالت املاک بسیار بسیار گسترده است و شامل دعاوی از جمله حقوقی، کیفری و ثبتی می باشد، بهتر است وکیل ملکی مد نظر شما مسلط به تمامی امورات قانونی املاک باشد.

از دیگر امتیازات وکیل در زمینه دعاوی ملکی می‌توان به تجارب ملکی وی اشاره کرد. مدت زمان فعالیت و سابقه وکلای ملکی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. و طبیعتا مشخص است که استفاده از وکیل ملکی با سابقه و تجربه کافی، احتمال اینکه شما را به موفقیت نزدیک تر کند، بیشتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که وکیل ملکی مد نظر شما حتما باید این دو ویژگی را داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل امورات ملکی شما را در دادگاه پیش ببرد.

وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟
وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟

علت مراجعه به وکیل ملکی

برای رسیدگی به پرونده های دعاوی حقوقی و کیفری، نحوه مطرح کردن و شکایات آن به شدت قابل توجه می‌باشد. همچنین به این دلیل که تعیین کننده سود و یا ضرر اشخاص می‌باشد، پس با توجه به این موضوع و کسب کردن آگاهی های لازم اقدام به اخذ وکیل ملکی مجرب و با تجربه کنید تا امورات مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

علاوه بر این، با توجه به این موضوع که امکان دارد در دعاوی ملکی حقوق طرفین معکوس شده و پرونده دچار انضمام شود، پیشنهاد می‌شود از جمله این امورات قانونی را به متخصص فعال در این زمینه بسپارید.

برای آشنایی بیشتر به مورد ذکر شده به ادامه مطلب دقت داشته باشید.

اگر شخصی املاک شخص دیگری را تحت تملک خود در آورده باشد، در این رابطه به دو صورت می‌توان عمل کرد :

  1. دعاوی حقوقی تصرف عدوانی مطرح کرد
  2. دعاوی کیفری مطرح کرد

انتخاب هر یک از دو مورد ذکر شده، کاملا به وکیل ملکی شما بستگی خواهد داشت که تا چه حد و اندازه‌ای در کار خود مسلط و با تجربه می‌باشد که بتواند چه نوع دعاوی طرح کند تا شما را به حق‌تان برساند. از طرفی دیگر وکیل ملکی متخصص اطلاع دارد که ادله و اظهارات خود را در چه زمانی مطرح کند که حق موکل وی ضایع نشود.

وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟
وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟

هزینه وکیل ملکی

حق الوکاله وکیل ملکی با توجه به موضوع پرونده، وسعت و پیچیدگی آن پرونده کاملا متغیر می‌باشد. همچنین با توجه به سابقه و تجربه و دانش وکلا نیز این هزینه از یک وکیل نسبت به یک وکیل دیگر متفاوت است.

برای مثال شما وکیل ملکی را انتخاب می‌کنید که هزینه زیادی از شما دریافت خواهد کرد ولی بدون تجربه و ناکارآمد است، پس حتما در این مورد دقت های لازم را داشته باشید تا بیش از پیش دچار ضرر و زیان نشوید.


بیشتر بخوانید:

در چه مکانی قولنامه نوشته می شود؟

اثبات جعلی بودن قولنامه

مراحل سند زدن ملک به نام همسر


وکیل ملکی جهت فروش ملک شراکتی

به طور مثال شما با دوستان، آشنایان و یا … با همدیگر در ملکی شریک هستید. در این مثال به این علت که ملک شراکتی است و یا به عبارتی مشاع می‌باشد، تمامی کسانی که شریک هستند باید در آن تصمیم گیری و نظرات یکسانی داشته باشند، اما به دلایلی امکان دارد مشکل و بحثی بین شرکا اتفاق بیفتد و قصد ادامه دادن به شراکت با یکدیگر را نداشته باشند، که در این شرایط می‌توانند وکیل ملکی اخذ کنند و از او بخواهند که وی از دادگاه طلب فروش ملک مشاع را تقدیم کند.

یکی از مسیر هایی که لازم است طی شود این است که اول و قبل از درخواست از دادگاه از اداره ثبت درخواست کند و بعد در صورتی که اداره ثبت با بررسی های انجام شده ملک را غیر قابل افراز و تقسیم تشخیص داد، آن لحظه می‌توان به دادگاه درخواست فروش ملک مذکور را مطرح کرد.

در این مثال هم که توضیح دادیم، حق الوکاله وکیل ملکی با توجه به سابقه و تجربه آن و نوع دعاوی تعیین خواهد شد و رقم دقیقا مشخصی نخواهد داشت.

وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟
وکیل دعاوی ملکی کیست و چه اختياراتی دارد؟

سوالات متداول ملکی

حق الوکاله وکیل دعاوی ملکی به چه میزان می‌باشد؟

در مطالب بالا به آن اشاره کردیم. تجربه و سابقه، متخصص بودن وکیل دعاوی ملکی و میزان پیچدگی و سختی پرونده دعاوی ملکی در مشخص کردن حق الوکاله تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از وکیل در دعوای ملکی تا چه حد ضروری است؟

هیچوقت استفاده از وکیل در هر یک از موضوعات دعاوی در دادگاه ها ضروری نبوده و نیست ولی به علت پیچیدگی این نوع دعاوی و تعدد منابع قانونی، وکلای ملکی امورات در این زمینه را سریع تر و هدف‌مند تر به سرانجام خواهند رساند.

سمیه خدایی پور متخصص دعاوی ملکی در سراسر ایران
بهترین وکیل ملکی در کرمانشاه بهترین وکیل ملکی در خرم آباد بهترین وکیل ملکی در ایلام